Friday 30 May 2014

Day 2 * Masjid di Kobe (Jalan no - 2)

Kobe Mosque
Keluar je dari Harborland tadi, En. Driver bawa kami ke Masjid di Kobe. Masjid ni dibina pada tahun 1928.  Masjid ini pernah di bom oleh tentera Amerika masa Perang dunia ke 2 dan pernah di uji dengan gempa bumi pada tahun 1995. Walaumacamana sekalipun, Masjid ni tetap kukuh sampai ke hari ini.. Subhanallah! Allah Maha Besar..

Di masjid ni, kami terus solat Jamak Isya` dan Magrib. Mula-mula terkapai-kapai gak nak mencari arah ke Masjid. Berpusing-pusing jugak la. Bayang masjid dah nampak tapi jalan ke arah tu pening sikit. Sepanjang jalan di kawasan Masjid, banyak aje deretan kedai makanan halal yang kebanyakanyan Pakistan masih lagi bukak. Tiba-tiba perut yang macam dah kenyang time makan di Harbor Land tadi bertukar jadi lapar. haha! Tapi apapun, kita solat dulu..

Masjid dari luar
Masjid dari dalam
Selesai solat dan bergambar kenang-kenangan di Masjid, kami melintas jalan ke arah deretan kedai. Sebenarnya nak menghala ke tempat parking. Tapi terberenti di hujung end lot deretan kedai tu sebab terjumpa kedai ni.. 


Naan Inn

Masing-masing setuju untuk makan. Oleh itu, kami pun masuk.. Nasi beriani sudah habis. Makan set nasi putih yang di cadangkan oleh pekerja kedai tu. Memang berbalai makan. Sedap dan puas hati.. Ayam, kambing, kari, segalanya-galanya lengkap. ALhamdullillah. dan 1st time Anaf tengok, roti nan di Jepun dalam bentuk yang panjang. Selalunya di kedai mamak di KL semuanya bulat-bulat. Tapi sedap! Abis semua makanan. Nampak sangat semua orang mempunyai perut stoken! haha!

roni nan yang x bulat

Hero!

Sedap!
Sedap!!
Lepas habis je semua orang makan, baru masing-masing perasan, baju semua dah bau tandori! haha..
Time nak bayar, baru perasan, rupanya para artis di Malaysia pernah datang di kedai ni.Okey..
Dato' Siti, Aizat, Diana Amir sume penah datang!!

Lepas makan, kami semua pun pulang ke Kyoto. InsyaAllah, harapan kami time tu, esok hari akan cerah dan boleh teruskan misi berjalan di Kyoto.. 

No comments:

Post a Comment