Tuesday 19 November 2013

Pekena nasi kandaq di Restoran Ramzan

Rasanya, kita sedia maklum yang Penang memang dikenali sebagai Heaven of Food. Kebetulan singgah di Penang, hajat di hati sebenarnya ingin makan lagi nasi kandar beratur di Jalan Kapitan Keling, Penang. Tetapi memandangkan nasi kandar beratur mula berniaga jam 10.00 malam (pada masa tu jam baru pukul 4.30 pm) kami tukar plan ke restoran nasi kandar yang lain. 

Alamat : 48, Lebuh Ah Quee, Penang (Bertentangan dengan Masjid Kapitan Keling)
Restoran nampak biasa dari luaran, tetapi don't judge a book by its cover. kuah campoq untuk menu nasi kandar adalah terbaikkk!!!! Pilihan kami adalah nasi kandar & roti bom. Tetapi, anda perlu tahu lewat-lewat petang sebegini janganlah mengharapkan menu banyak, restoran sebegini selalunya akan cepat sold out makanannya jika sudah lewat petang.

Tengok lauk macam sedih (Ayam + Kuah sahaja) tapi sedaaaap sangatt!!! Kuah kari yang pekat memang meletop!



Pekerja yang prihatin
Capati in the making




















Pendek kata, restoran ini sesuai dengan citarasa Anaf sekeluarga. Lain kali jika ke Penang lagi, InsyaAllah kami pasti akan singgah lagi untuk pekena lagi nasi kandaq di restoran ini. Melalui review yang Anaf lakukan (selepas balik ke KL) ada terbaca antara menu menarik di restoran ini adalah Nasi Briyani Itik, Nasik Briyani Angsa, burung merpati, kambing (telan air liur!!).. Pasti mahu cuba!

Dan Anaf akan buat penjelajahan mencari nasi kandaq di serata Penang lagi.. di Chowrasta, di Gurney Drive, di Astaka, dan lain-lain.. Jumpa lagi Penang!




No comments:

Post a Comment